25 Mayıs 2013 Cumartesi

1 Yaş ve Üzeri Aktivitelerimiz

Paşam yaşına girdikten sonra faaliyetlerde bulunmak için sabırsızlanıyordum ancak netten bulduğum çoğu aktivite bizim için pek uygun değildi.Doruk bulduğu herşeyi ağzına atıyordu çünkü.İşte 12-15 aylık dönemimizde uyguladığımız aktiviteler:

-Pet şişenin alt kısmına bir cep açtım,elini kesmesin diye de çakmakla yaktım etrafını.Siz cep kısmın etrafını kumaşla da kaplayabilirsiniz.Mandalları yukarıdan atıp aşağıdan topluyordu paşam.Bu oyunla o pet şişe paralanana kadar oynadı çok sevdi.


-Yoğurt kovasının çevresini raf kağıdıyla kapladım.Kapağına Doruk'un elinin rahatlıkla sığabileceği bir delik açtım.Kapağı da raf kağıdıyla kapladım.Kutunun içini değişik ebat ve dokularda kumaş parçalarıyla doldurdum.Paşam da o kovayı doldurdu boşalttı ve bunu da uzun süre kullandık.hatta bir süre sonra mandalları,oyuncakları içine atıp çıkartmaya başladı.


-Duyu kesecikleri...Balonların içine tuz,mısır,pirinç ve nohutu huni yardımıyla koydum.Malzeme olarak balon yerine kumaş da kullanılabilir ama benim dikişle aram pek yok.Kumaş olsa daha uzun ömürlü olabilirdi.Bu aktiviteyi 7 yaşa kadar çocuklarda test ettik onaylandı hepsi keyifle oynadı.Paşam patlatır derken 5 yaşında bir abisi patlattı.


-Bu aktivite de parmak boyayla hazırlanıyor.Kililtli poşet içerisine değişik renklerde boya koyup cama yapıştırıyorsunuz.Ancak bizim için çok kısa sürmüştü aktivite.Paşamın onu camdan söküp,eline alıp yoğurup poşeti patlatması yaklaşık 10 dakika sürdü.


-Hazır parmak boyamız varken eline vermeyi de denedik.Denedik ama zor koştuk banyoya çünkü bizimki tadına bakmaya fazla hevesliydi.


-Küçük şişeleri suyla doldurdum.Birine ponpon,birine sim,diğerine de boncuk koydum.Uzunca bir süre de bununla ilgilendi.Şişelerin içini sadece bakliyat doldurarak da ses için denedik ama onunla çok ilgilenmedi.


-Bu oyunu da ananemizde evde oturup sıkılırken keşfettik.Havluluğa teyzemizin bileziklerini dizmece çıkarmaca en son da etrafa savurmaca oynadık.


-Montessori uygulamalarından biri daha ama bunu biz yaptırmıyoruz paşamın içinden geliyor.Biz sadece engel olmuyoruz.


-Renkli topları kilitli poşet içine doldurup önüne koydum.Onunla da bir süre ilgilendi.


 Bu dönemde ara sıra yaptığımız bu etkinlikler dışında kule yapıp yıkmaya,legolara,halkalara çok düşkündü.Ve en önemlisi sosyalleşip çocuklarla oynamaya...

11 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Saolun en azından hepsinde eğlenceli vakit geçirdi paşam :)

      Sil
  2. Blogda üye ol butonu yok kuzum :)) hayırlı olsun
    Birde yorum yaptıktan sonra yorum denetleme çıkıyor onu kaldırırsan daha rahat yorum yapılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E işte açtım kaldım bende Sevgi'ye danışacaktım fırsatım olmadı

      Sil
  3. inanamıyorum size gerçekten harikasınız, şu resimlere bakarken bir anne olarak size hayran kaldım. kimse vaktim yok ya da ne yapacagım demesin artık ben de dahil... Bravo..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bunlar çok fazla vakit almıyor aslında.Belki çalışan annelere zor olabilir ama ben ücretsiz izindeyim sadece oğlumla ilgileniyorum.Bir de bir yerden başlayıp aktiviteleri görüp birşey yapmayınca kendimi suçlu hissederdim ki hala hep eksik hissediyorum.

      Sil
  4. Çocuklar kadar biz de eğleniyoruz ya bu çok önemli bence . Bol aktiviteler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle canım gerçekten böylece onlar da daha motive oluyor diye düşünüyorum

      Sil
  5. yoğurt kovası çok iyi fikir bende aynısı kettle ile yapıyordum ama bu daha kullanışlı.benim oğlumda başladı artık yavaş yavaş bunları yapmaya bunu bende deneyeceğim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, çok güzel etkinlikler hazırlamışsınız, emeğinize sağlık :) Türkiye'de Montessori ile ilgili yeterli bilgi bulunmuyor, bu nedenle Montessori'ye dair bilgiler paylaştığımız bir site kurduk: http://www.montessorifelsefesi.com/ İlgilenenler için çok detaylı araştırmalar yapıp yazılar yayınlıyoruz :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...