12 Ağustos 2013 Pazartesi

1 Yaş Partimiz

Paşam 2 yaşına girmeden 1 yaş partimizi yazayım artık.Ama bunu yazmadan bağlantılı birkaç yazı daha yazdığım için uzun sürdü biraz.

1-2 ay öncesinden doğumgünü telaşı sarmıştı beni eşim dalga geçiyordu hatta benimle sıkıntıdan ne yapacağını şaşırdın diye.E evdeydim paşam daha küçüktü,gündüzleri uzun uyuyordu ve kış olduğundan eve tıkılıp kalmıştık.Ben de nette gezinip doğumgünü organizasyonları araştırmaya başladım.Baktıkça şunu da yapayım bunu da diye seçenekleri arttırıp duruyordum.

Baktıkça kafa karıştığı için ilk yapılacak şey konsepti belirlemekti.Winnie the pooh çok sevimli geliyordu.Sonunda kararımı vermiştim.Hazırlıklara 1 ay önceden başladım.Hergün yavaş yavaş birşeyler yapıp keyifli vakit geçiyordum.



Paşamın kıyafetini Çin'den ürün getiren bir facebook sayfasından aldım.Ama ne yazıkki fotoğrafta göründüğü gibi değildi ürün altı şalvar gibiydi.Terziye yaptırmama rağmen tam istediğim gibi olmadı.Demekki neymiş özel günlerde netten alışveriş riskliymiş


 Süslemeler için nette yaptığım araştırma bana çok yüksek bütçeye malolacaktı.Malum artık evdeydim ve maaş almıyordum ben de hazır almaktan vazgeçip evde yapabileceklerime yoğunlaştım.Süslemeler için tık tık



Konseptli tabak,bardak,örtü araştırmasında en uygun fiyatı Kipada buldum.E bunları da yapamazdım.Belki yapabilirdim ama ilerleyen yaşlarına artık.Bu ilk tecrübemdi.


Kurabiye yapımını daha önce denemiştim diş buğdayında o yüzden onu kendim yapmaya karar verdim.Kurabiye yapımı için tık tık


Cupcakeler için de kararsızdım.Şeker hamuruyla mı kaplamalı yoksa kremayla mı diye.Hazır almayı da düşünüyordum ki tanesinin 8 liradan başladığını öğrenene kadar :) Onun yapımı da burada


Pasta için kafayı çok yordum.Bir zincir pastaneden fiyat aldım,uygundu ama onlar da winnie the poohlu yapmıyordu.Butik pastaneleri araştırdım.1 yaş şeklindeki pasta için 150tl,iki katlı pasta için de 220tl dediler.Ben de bu fiyatları duyunca dedim biz (kardeşim ve ben) bu işi de beceririz.Buradan yaklaşık 150tl lik alışveriş yaptım.Ama bunlar sadece şeker hamuru değil benim olacak bir sürü pastacılık malzemesiydi.Yani pasta parasına ben malzeme sahibi olmuş oldum.Pastanın yapım aşaması için tık tık


Menü seçimi de çok kafa yoranlardan.Annem bunlarla kimse doymaz hep atıştırmalık dediği için poğaça eklemesi falan da yaptık.Menü şöyleydi : Kaplumbağa salatası,brokoli salatası,kaşarlı mısır unlu muffin,baklavalık yufka böreği,misket tuzlu kurabiye,galeta unlu poğaça,patates topları,kanepe,çikolata topları,portakal dilimli jöle,şeker hamuru kurabiye ve cup cake.Bazılarının tarifini de paylaşmak istiyorum çünkü çok soruluyor.



Kaplumbağa salatası : Aslında özel bir tarifi yok ben bildiğim makarna salatasını yaptım yuvarlak bir kalıba streç film serip üzerini iyice sıkıştırdım.Ters çevirip üzerini salatalık dilimleriyle süsledim.Ayaklar da salata diliminden.Kafası haşlanmış yumurta,gözler tane karabiber,burun havuçtan,zemin de dereotundan.

Muffin Tarifi için tık tık Tariften farklı olarak ben kaşar peyniri kullanıyorum.Muffinleri süslemek için de kağıt bardak altlığı ve kurdela kullandım.

Patates Topları : Patatesleri haşlayıp kaşar ve tereyağı ekleyip ezdim.Soğuyunca minik toplar yapıp havuç. rendesi,maydonoz ve sumağa buladım etrafını.Bunları da sunumun daha hoş olması için muffin kaplarına koydum.

Çikolata Topları : Aslında bunlar pop kek olacaklardı ama çok ağır gelip sadece top olarak kaldılar.Bunun tarifine pop kek olarak ulaşmak mümkün.Evdeki bayatlamış bir keki un gibi yapıp krem şantiyle hamur kıvamına getirip toplar hazırlıyorsunuz.Bizdeki sorun kekin taze olmasıydı.O yüzden ağır oldu en az 5 gün beklemeli kek yada hazır kek kullanılabilir.Sosu için bitter çikolatayı kremayla birlikte bir taşım kaynatıp biraz soğutuyorsunuz.Sonra bu topları çikolataya batırıyorsunuz.Süsleme size kalmış.

Portakal Dilimli Jöle : Bunun görselini nette görmüştüm.Portakalı kesip suyunu sıkıyorsunuz.Portakalın için tamamen temizliyorsunuz.Hazır paket jöle hazırlayıp bu portakal kaplarına doldurup donmasını bekliyorsunuz.Donunca da dilimliyorsunuz.

 .............................................

Gelen misafirlerimize vermek için magnetimizi de buradan yaptırdık.


Kimse gelmez kendi kendimize takılırız derken hiç beklemediğimiz misafirlerimiz oldu hatta eve sığamadık.İyiki geldiniz bizi çok mutlu ettiniz...






10 yorum:

  1. ya ben orda olmalıydım acayip kıskandım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.yaş günü partisine bekleriz artık :)

      Sil
  2. on puan on puan on puan.Ellerine yüreğine sağlık.Yaptıklarını görünce kendi üşengeçliğimden utandım valla....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nagehancım çok saol ama senin hevesinle ilgili birşey ben yaparken çok keyif aldım mesela

      Sil
  3. Herşey çok güzel olmuş davetiniz için teşekkürler.. Fikir olabilecek çok şey var gerçekten

    YanıtlaSil
  4. ne güzel şeyler hazırlamışsın canım harika olmuş. Bizim oğlişn doğum gününe az kaldı yol gösterici oldu bunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Nihal'ciğim çok teşekkür ederim..Senin link paylaşım günü de bizim için hayli faydalı oldu :)

      Sil
  5. Herşey çok çok güzelmiş, ikinci yaş günüde harika birincide Doruk çok şanslı bir bebek Senin gibi güzel marifetli bir annesi var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Pınar'cığım güzel sözlerin için :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...