24 Mayıs 2013 Cuma

Kaptan Kaba Aktarma-Montessori Uygulamaları

Paşam 16.ayını geride bırakırken sonunda böyle aktivitelere geçebildik.Gerçi hala küçük objeleri veremiyorum yanında olsam bile;o kadar hızlı davranıyor ki bazen.Montessori uygulamalarına baktığımda ayımıza göre geride bile sayılabilir ama her çocuk aynı değil bizimkinin gözü haylazlıkta:)
Bu oyunda cevizleri büyük kaptan alıp buzluğa koymasını istedim.Pek istekli davranmadı,dizmek yerine elinde toplamayı tercih etti.Sonra ben dizince biraz olsun heveslendi.


Ama çok mutlu oldu cevizleri karıştırıp elinde topladıkça..


Baktım buzluktan sıkıldı küçük kapları çıkardım.Önce eliyle boşaltmasını istedim,sonra da kaşıkla.Kaşıkla yapamayınca sinirlendi ama anne desteğiyle onu da atlattık.


Kaşıktan sonra maşayı verince çok mutlu oldu.Maşayı bıçak gibi saplamaya çalışsada sonunda öğrendi annenin olaya el atmasıyla.


 
Baktım ki o maşa sopaya dönüşmeye başladı dedim ki aktivite zamanımız sona ermiştir.Ama tabi önce cevizleri kırdık ve yedik ki paşam cevizin ceviz olduğunu anlasın.O kısmında da ayrı keyif aldı kendi de ceviz kırmaya çalıştı.En son olarak cevizleri tüm salona yaydık.


Sonuç olarak her ikimiz de keyifli zaman geçirdik...

8 yorum:

  1. çok güzel çalışma. benim de küçük fındığım Barış 16 aylık. Blogunuzu izlemeye aldım. ben de beklerim. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Bende izlemeye aldım sizi.Barış ile beraber büyümelerini izleriz :)

      Sil
  2. blogunuzu beğendim.Paşalarımız arasında 2 ay var sanırım.bizde dün yaptık barbunyalarla.Maşayla tanışmadık daha.onuda deneyelim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nagehan yeni gördüm yorumu kusura bakma :)Paşalarımız ortak çok aktivite yaparlar o zaman

      Sil
  3. Faaliyetleri senden görüp kopya çekiyorum haberin olsun.Paşacığın ayağındaki sandaletler pek bi güzel,nerden acaba?sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bu faaliyetlerin hepsini ben de internetten araştırıp öğreniyorum ve birçoğunun kaynağı yurtdışı blogları.Sandaletlere gelince ben de vuruldum görünce.Funny baby nin ürünü 20tl ye aldım mağazadan..Burdan bakabilirsin http://www.funnybaby.com.tr/index.php?Uid=901

      Sil
  4. Guzel bir calışma olmus, bir Montessori eğitimcisi olarak size tavsiyem standart bir örtünüz olsun ve calışma yaptığınız alana bunu birlikte serin. Böylelikle calışma alanının sınırlarını belirlemiş olur ve bu sınırlar icinde Özgùr olduğunun altını çizmiş olursunuz. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bilgi çok faydalı oldu çok teşekkür ediyorum bilmiyordum.Peki birşey sormak istiyorum bizim pek sınırlarımız olmadı özellikle de oyun konusunda sizce bunu nasıl ona anlatabilirim muhtemelen o sınırlarda kalmak istemeyecektir

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...