13 Aralık 2013 Cuma

Aktivite Panosu ( Activity Board )

Gene uzun süredir yazamadım.Aslında o kadar çok yazım birikti ki ama bir türlü pc başına geçip yazacak kafayı toplayamadım kendimde.Ben de en son yaptığımızdan başlayıp yazmaya karar verdim.Çünkü oğluşum bayıldı buna.Hiçbirşeyle bu kadar uzun vakit geçirmemişti sanırım.Aktivite panosunu ilk kez Etka'ca da gördüm ve bunun üzerine yabancı bloglarda da araştırma yaptım.Bunu yapmak nicedir aklımdaydı ama artık bunu da yanlız yapamazdım.Babamıza yalvarıp duruyor ve sürekli öteleniyordum :) Sonunda dedemiz geldi de nazımız geçti.Sağolsun bayağı mesai harcadı bu iş için.


Ben kayınbabama nasıl bir şey yapmak istediğimi anlattım,kaydettiğim birkaç fotoğrafı gösterdim,üstüne de evde kullanabileceğimiz malzemeleri verdim ve gerisini onun ellerine bıraktım.Evde böyle bir tahtamız olmadığı için bir mobilyacının atılacakları arasından parçaları almış.Bir de nalburda bulabildiği değişik malzemeleri toplamış.


Babam kabasını bitirdikten sonra ben süsleme olayına girdim.Ayna,araba ve köpek stickerları silikonla yapıştırdım.Meşhur ıslak mendil kapakları burada da yerini buldu.Bir nevi aile ağacı oldu.Kapakların altına bizim,anane ve teyze ile babanne ve dedemizin fotoğraflarını yapıştırdım ki Doruk bayıldı bu kısma.Kapakların üstüne farklı renk ve şekillerde evayı kesip silikonla yapıştırdım.Kullandığımız bazı malzemeler;çocuk güvenlik kilidi,kırık araba tekeri,yürütecin kırılmış parçası,somonlar,şöniller,gene kırılmış bir oyuncaktan kalan zil,asma kilit,anahtar,anahtarlık,askı,sayı treni oyuncağımızın sayıları,boncuklar,şu adını bilmediğim renkli oyuncak...


Teknik kısımlar tamamen babama ait olduğu için fazla detay veremeyeceğim ama zaten bu işlere yatkın biri fotoğrafa bakınca anlar nasıl yapıldığını.Ortadaki müzikli kısım bizim kırık davulun
parçalarından meydana geldi.Sanırım en çok da bu yordu dedemizi.Müzik kısmı çalışıyordu ve o kısmı hiç bozmadan buraya aktardı.


Paşam ilk önce sayılarla ilgilendi.Kendince çok tatlı sayıyor onları :)


Sonra müziği keşfetti ve oyun süresinde müzik her sustuğunda yeniden başlattı :)


Kapakların altından bizim fotoğrafımızın çıkması onu çok şaşırttı ve çok hoşuna gitti.Biraz da hafıza oyunu gibi oldu kapaklar kapalıyken kimin nerede olduğunu bir kez baktıktan sonra bulur oldu.


Sıra geldi somonlora ve şönillere...Somon koymak süper bir fikirmiş onu anladık.Başlangıçta civata da koymuştuk ama her ihtimale karşı onları çıkardım.


Güvenlik kilidi için büyümüş Paşam çok rahatlıkla açıp kapattı onu da :) En sinir olduğu asma kilit oldu kavga etti resmen onunla istediği gibi açıp kapatamayınca.

Rahat 2 saat başında geçirdikten sonra zayiatı sorarsanız sadece aynalı fili söktü ki o da tekrar yapışır hiç önemli değil.

Karşılıklı en çok keyif aldığımız aktivilerden biri oldu ve olmaya da devam edecek gibi görünüyor.O zaman haydi babaların,dedelerin ellerini öpmeye :))

11 yorum:

  1. Ellerinize sağlık kesinlikle çok orijinal bir çalışma olmuş . Yakışıklı güle güle oynasın annesi :)

    YanıtlaSil
  2. Babanizin eline saglik harika olmus benimde aklimda ama cok zor oldugundan vazgectim bu sevdadan babamiz gec geliyo evde bulamadigimizdan caydim ama harika olmus elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Kübra ama dedemiz yaptı biz de babamızı pek bulamıyoruz aktivitelerde

      Sil
  3. Baaayıııılllldııııımmm,mükemmel bir çalışma olmuş canım tebrik ederim.Tabii en büyük alkış dedeye gelsin:)sonra sennn tabii ki;)Biz de aylaaar öncesinden böyle birşeye niyetlenip tahta bile almıştık ki eşimin üzerine birkaç malzeme eklediği oldu.Ama beklemeye geçti:)pek heveslendim sizinkini görünce sanırım sömestr tatilinde babamızı sıkıştırmam gerekecek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gamze'ciğim :) Bence de siz sıkıştırın babanızı yada belki dedeniz yetişir imdadınıza :)

      Sil
  4. Gerçekten harika görünüyor,çok yönlü çok da orjinal olmuş,iyi eglenceler diliyorum yakışıklı paşama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz güzel yürekli teyzesi :)

      Sil
  5. ne güzel olmuş. Elinize sağlık. Babanın da eline sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...