6 Ağustos 2013 Salı

Cupcake Yapımı

İlk kez cupcake yapmaya paşamın partisi için karar verdiğimden öncelikle evde basit bir deneme yapmıştım nasıl oluyor diye.Aslında normal kek tarifiyle de yapılabilir ama kek biraz ıslak olunca daha çok yakışıyor kremayla tadı.Paşamın doğumgününde herşeyi kardeşimle beraber yaptığımızdan,gündüzleri de paşamla hiçbir iş yapılmadığından 3 gün önceden başladık yapmaya.Son geceye de pasta ve cupcake yapımını bıraktık.Gece saat 4'ü geçiyordu cupcake bitti ortada kalmasın diye paşamın odaya taşıyorum standıyla.Sen onu koyarken devril yatağın üstüne,halıya.oyuncaklara.2 saat uğraştığımız cupcakeler gitti ona mı yanarsın etraf battı ona mı.Sinirden oturdum ağladım.Annemle kardeşim sakinleştirdi beni dediler yarın yenisini yaparız.Ama kolay mı öyle yenisini yapmak hadi kek,krema,süsleme hallolur bir şekilde ama cupcake kılıfları vardı.Onlar tekrar çıktı alınıp kesip yapıştırılacaktı.Valla seferberlik ilan ettik sonunda yetişti.Ama ben kuafördeyken kardeşimin emeğiyle tabiki.

İşte meşhur cupcakeler...Kekini portakallı yaptım çok güzel olmuştu.Tarifi için tık tık Üzerini krem şantiye gıda boyası ekleyip yaptık.Süslemeler de şeker hamurundan.Kılıflar da Keyfekeder Saatlerim'den

.

Ama şantiyle şekil vermek zor oluyor bence ganaj tercih edilmeli.Ganaj tarifi için tık tık.Üzeri tamamen şeker hamuruyla kaplanıp da süslenebilir ama o biraz daha zor bir iş.Çok uğraşmak gerekir.

Diğer cupcakeleri de eşime sevgililer gününde sürpriz hazırladığımda yapmıştım.Tarifi için tık tık.Ama bu tarif daha çok normal kek tadında.Cupcake süslemelerim gene Keyfekeder Saatlerim'den


Ayrıca özel günler dışında da daha basit süslemeyle sunum şansınız var.Krem şanti üzerine meyve parçaları ve damla çikolatayla yada hazır sos üzerine şekilli çikolatalarla yapabilirsiniz.


Bu arada yıllardır kullandığım kek tarifini de vereyim henüz beğenmeyen çıkmadı.Aynı baz tarifle her çeşit kek yapıyorum.

Üzümlü Cevizli Muffin

Malzemeler :
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
½ su bardağı süt
1 paket vaniya
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1 su bardağı kuru üzüm
½ su bardağı kırılmış ceviz
1 çay kaşığı tarçın

Üzeri İçin : Beyaz çikolata sosu 2 su bardağı sütle yaptım.Süsleme de dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.

Yapılışı : Yumurta ve şeker iyice çırpılır.Yağ,süt ve vanilya eklenip kısa süre çırpılır.Un,kabartma tozu eklenip tekrar çırpılır.Ben kabartma tozunun üzerine limon sıkıyorum daha iyi kabarması için.Kuru üzüm,ceviz ve tarçınla da karıştırınca tamamdır.Muffin kaplarına dökebilirsiniz.Yanlız kapları çok doldurmayın kabarıp taşıyor.160 derece fırında pişirdim.Süre tutmadım ama yarım saat civarında pişiyor.Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Canım çok üzüldüm. Benim de meşhurdur, yap-devir ağlamalarım. Bende bugün, millet çocukla kışlık mışlık hangi ara hazırlıyordur bu dometesleri diye düşünüyordum ki şimdi anladım ki bu işler gece ve kardeşle oluyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir kışlık yazısı yazacağım da dolaptaki fasulyelerin bozulmasını bekliyorum tam bir hafta oldu becerip yapamadım.E bamyayı yaptık o kaldı.

      Sil
  2. off ne çok hazırlık yapmışsınız maşallah : ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi ayrı ayrı özel günlereydi canım

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...